Výrobca BMW má vo svojom portfóliu širokú ponuku áut. Som zvyknutá, že táto značka je taká dominantná, že ju viete ľahko rozoznať medzi davom. Keď som si išla vyzdvihnúť Active Tourera, nevedela som si predstaviť, aké auto ma čaká. Áno, dostala som vopred názov auta a technickú špecifikáciu, ale nebola som v obraze. Priznávam, netušila som ani, či ma čaká diesel alebo benzín. Skratka 218i bola uvedená v technickom liste, ale nie typ motora. Neskôr som sa dozvedela, že BMW označuje písmenom i – benzínový motor a písmenom d – dieslový motor. Dnes som už múdrejšia... Píšem to pre vás, dámy, veď nech nám rastie kredit pred mužským publikom. :-) Rozširujme naše vedomosti a slovník!
Inak BMW 218i Active Tourer je úplne iné auto, ako typický bavorák. Ak by som ho videla v premávke medzi autami, neviem ho presne identifikovať. Pomohol by mi asi len znak BMW na prednej alebo zadnej kapote. Ako som sa dočítala, má karosériu z minivanu, predný náhon a je to trojvalec. Už viem, prečo má taký zvláštny zvuk (vhodné na hádanku: hučí trošku ako diesel a nie je to diesel, čo je to?). Inak nesie označenie MPV (viacúčelové vozidlo). Asi tým chceli povedať, že je vhodné pre širokú škálu zákazníkov. Potvrdzuje to aj nastavená cena. Táto verzia štartuje od sumy 28.400 EUR s DPH. A to je na BMW príjemné prekvapenie... Pozor však na výbavu, ľahko skončíte na dvojnásobnej cene!
Pozri aj: Ženský pohľad na: Renault Twingo GT, 110 k – „malý drak“ do mesta
BMW 218i Active Tourer
Testovala som konkrétne model: BMW 218i Active Tourer, Model M Sport, s automatickou dvojstupňovou prevodovkou, objemom 1499 cm3, výkonom 103 kW (140 koní). Ďakujem spoločnosti BMW Slovenská republika, s.r.o. za bezplatné požičanie auta.
Pri prvej mojej jazde som si pomyslela: „Prečo je sedadlo vodiča nastavené tak vysoko? Veď tu musel sedieť nejaký nízky človek...“ A v momente som prestavovala (ako ináč – elektronicky) do mojej požadovanej výšky a dĺžky. Po prvých minútach šoférovania som zistila, že dobre nevidím. V kabíne auta je síce oveľa viac priestoru, ako očakávate (dostatok miesta nad hlavou aj na nohy), ale prekvapí vás rozdvojený predný stĺpik. Zavadzia vám vo výhľade. Je tam síce malé trojuholníkové okienko, ale nepomáha. Vtedy som presne pochopila, prečo treba sedadlo nastaviť do vyššej polohy. Chápem, že stĺpiky zvyšujú bezpečnosť auta, ale z ergonomického hľadiska zavadzajú. Ako sa s autom postupne spoznávate, zvykáte si aj na tento mŕtvy uhol. Inak interiér má rukopis BMW. Kvalitné materiály, logické usporiadanie ovládacích prvkov. Sedíte a všetko je tak ako má byť. Mne sa veľmi páčil typ volantu. Sadol mi do ruky, na materiáli ani na jeho tuhosti nešetrili – jednoducho športové prevedenie (tzv. emkový športový volant).
Trošku ma prekvapili budíky v zornom uhle volantu. Hlavne ukazovateľ rýchlosti. Mala som stále pocit, že sa pozerám na váhu a nie na rýchlosť. Už som zblbnutá z digitálnych čísel a ručička ma miatla. Ale to je zas to ženské oko... straší ma osobná váha. :-)
Príjemne prekvapilo ovládanie informačného a zábavného systému. Jednotlivé funkcie si viete nastaviť pomocou dotykového displeja. Ovládanie je veľmi intuitívne a hravé. Ostatné prvky a bezpečnostné systémy sú tak ako má byť. Určite je ich viac, ako ja bežne využívam. Na pobavenie spomeniem niečo, čo ma chvíľku rozčuľovalo. Smerovka! Jej ovládanie bolo iné, ako som zvyknutá. Sama sa nevypla, ani keď sa volant vrátil do pôvodnej polohy. (Toto je špecifikum BMW. Smerovku viete prepnúť do dvoch polôh. Pri jednej sa sama hneď vypne, pri druhej ostane zapnutá. Smerovku ovláda mikrospínač a nie prepínač ako u väčšiny áut. Treba si zvyknúť). Tak som na začiatku môjho jazdenia blikala ako vianočný stromček. Raz doprava, raz doľava, na striedačku, podľa toho, ako som sa ju snažila vypnúť. Nemala som ten správny cit v prste. Naopak, keď môj manžel išiel na skúšobnú jazdu (veď nech poznám aj mužský názor), prvá vec, čo povedal, keď sa vrátil: „Akú to má super smerovku!“ Tak sa potom vyznajte. :-) Poznal tento spôsob z jeho bývalej BMW X6.
Odporúčame: AUTO TEST: BMW X1, xDrive 20d – malý SAV v rukách ženy
Pár slov ohľadom odkladacích priestorov. Je to úsporný model. Odkladacia schránka pred spolujazdcom je malá a držiaky na nápoje za radiacou pákou sú v nepraktickej polohe. Ešteže vám ostali veľké schránky vo dverách. Časom sa určite zorganizujete a nájdete si systém.
Sedenie vzadu v aute je pohodlné. Máte dostatok priestoru na nohy a aj na výšku. Zvýšená poloha sedadiel zaručuje pohodlné nastupovanie a vystupovanie. A určite sa nebudete zaujímať, či idete na krátky mestský výlet alebo na dlhšiu trasu. Je to aj ideálne rodinné auto pre päťčlennú rodinu, či už s malými alebo odrastenými deťmi.
Batožinový priestor je veľkorysý. Už v základe má 468 litrov (s dvojitou podlahou). Po sklopení operadiel dosiahnete objem 1510 litrov. Myslím si, že nadštandardný objem.
Auto som si užila na bratislavských cestách. Výborne sa s ním manévrovalo, parkovalo a ani ma nenechalo v štichu, keď som potrebovala zrýchliť pri predbiehaní alebo zaraďovaní. Motor občas viac hučal, ako som očakávala, ale to bol ten trojvalec. Dostatočný priestor v aute dával pocit SUV-ka a dokonca aj pubertiaci vzadu boli spokojní. Spotreba v meste sa pohybovala okolo 7,8 litra na 100 km. V technickom liste je uvedená spotreba mesto: 7,1 litra na 100 km a 5 litrov mimo mesta. Myslím, že poteší. Keď to tak celé zhrniem, je to príjemné rodinné auto so štandardmi BMW, ale s menej provokujúcim exteriérom. Keď nechcete dráždiť susedov, ideálna verzia. Podľa štatistiky predaja BMW nemá s týmto modelom žiadny problém, tuším asi, že prečo.
Bezpečnostné testy Euro NCAP
Active Tourer získal maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek za bezpečnosť. Tento výsledok len utvrdzuje, že BMW stále patrí k najbezpečnejším vozidlám (ochrana dospelých členov posádky, ochrana detí, ochrana chodcov a bezpečnostné asistenčné systémy).
- Testované vozidlo: BMW 218i Active Tourer, Model M Sport
- Motor objem: 1499 cm3
- Výkon motora: 103 kW/140 k
- Prevodovka: automatická 7-stupňová, dvojspojková
- Cena s DPH: 45.054 EUR s DPH
Bude sa ti páčiť: Ženský pohľad na: Volkswagen T-ROC Sport 2.0 TSI 4MOT
Moje hodnotenie (1-5*):
- Jazda v meste: 4,5* ľahké manévrovanie
- Jazda mimo mesta: 4* pocit bezpečnosti
- Terén: netestovala som
- Spotreba: 4*
- Miesto na zadných sedadlách: 4*
- Batožinový priestor: 4*
- Interiér: 4* subjektívne hodnotenie
- Ergonómia: 4* ovládacie prvky, vyššie sedenie
- Exteriér: 3,5* subjektívne hodnotenie