5 rád ako zvládnuť prácu z domu

Práca z domu môže byť pre mnohých ľudí veľmi oslobodzujúca, pretože môžu pracovať z pohodlia domova a rozdeliť si pracovné povinnosti tak ako im vyhovuje. Nemusíte ráno cestovať do práce, pracovať v miestnosti s ďalšími desiatkami ľudí a najmä, môžete si rozdeliť deň podľa seba. Rovnako ako má práca z domu svoje výhody, má aj niekoľko nevýhod, ktoré spôsobujú, že človek nepracuje dostatočne efektívne. 

 

1. Bez pracovného kútika to nepôjde

 

Predtým, než sa rozhodnete vytvoriť si zo svojho domova aj prácu, dobre zvážte, či na to máte priestory. Dôležité je, nejakým spôsobom oddeliť časť kde pracujete a časť kde relaxujete a bývate. Inak by sa vám mohlo stať, že sa vaša práca bude neustále prelínať s rodinnými povinnosťami.

 

Váš mozog totiž potrebuje mať impulz na to, že je čas začať pracovať. Ak budete raz pracovať v posteli, inokedy v kuchyni alebo v obývačke, uvidíte, že vaše sústredenie bude naozaj slabé. Vyčleňte si aspoň malý pracovný kút v jednej izbe, kde budete tráviť celý váš pracovný čas. 

 

 

Odporúčame prečítať: 3 jednoduché rady ako odhadnúť charakter človeka

Práca

Zdroj: Shutterstock®

2. Časový režim vás nakopne

 

Práca z domu je síce pohodlnejšia na rozdiel od ostatných, ale to neznamená, že sa váš pracovný deň začne o 10 hodine doobeda. Čím skôr začnete, tým skôr skončíte. Nemusíte sa premáhať vstávať o piatej ráno, ale po ôsmej hodine by ste už mali mať aspoň raňajky na stole.

 

Naplánujte si jednu 15 minútovú prestávku počas doobedia a jednu hodinovú počas obednej pauzy. Neposúvajte čas a dodržiavajte ho. Neskôr to určite oceníte.

 

 

Odporúčame prečítať: Zlaté metalické doplnky do vlasov

Práca

Zdroj: Shutterstock®

3. Počas práce pracujte

 

Ak nie ste v práci, kde na vás neustále niekto dohliada a kontroluje vašu prácu, musíte si byť sám pre seba aj šéfom. To znamená, že ak máte začať pracovať od ôsmej ráno, nebudete pravidelne tento čas ignorovať a posúvať si svoje povinnosti na neskôr.

 

Ak príde niečo nečakané, vtedy môžete využiť benefity svojej práce z domu a prácu odložiť alebo vynechať, inak nie. Rovnako to platí aj pri „neodkladných“ veciach ako je nákup alebo príprava obeda. Na tie určite neslúži váš pracovný čas.

 

 

Odporúčame prečítať: Ako sa starať o opálenú pokožku?

Práca

Zdroj: Shutterstock®

4. Stanovte si ciele

 

Prvá vec, ktorú by ste mali každé ráno urobiť, je stanoviť si ciele na daný deň. Nie je nič horšie ako pracovať bez toho, aby ste vedeli, či ste toho spravili veľa alebo málo. Lepšie je dávať si menšie ciele, ktoré určite zvládnete, aby ste neboli príliš deprimovaní z vášho zlyhávania.

 

Potom sa môžete pustiť do ďalšej práce a uvidíte, že je to omnoho lepší pocit. Ak máte úlohy na niekoľko dní či týždňov, napíšte si pár cieľov aj na celý mesiac, aby ste na nič dôležité nezabudli.

 

 

Odporúčame prečítať: 7 rád ako zefektívniť svoj deň!

Práca

Zdroj: Shutterstock®

5. Pozor na workoholizmus!

 

Častokrát do neho spadnete, ani neviete ako. Workoholizmus nie je príjemný ani pre vás, ani pre vaše okolie. Neustále uvažovať o práci a nemať čas na oddych je presne opak toho, čo ste chceli pri práce z domu.

 

Keď vám skončí pracovný čas, počítač vypnite a choďte sa zrelaxovať do prírody, stretnite sa s priateľmi alebo si oddýchnite pri čítaní dobrej knihy. Práca vám neutečie a v živote by nemala byť na prvom mieste. 

 

 

Odporúčame prečítať: Upravené obočie – základ každého líčenia

Práca

Zdroj: Shutterstock®

Zdroj foto:

www.thinkstockphotos.com

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

1 komentár

Marcela Šagátová

Marcela Šagátová

04.09.2015 10:39

Mňa nakoplo najmä to, že som prestala sedieť za PC v domáckom oblečení alebo dokonca pyžame ale normálne som sa obliekla ako do práce :) Poradil mi to jeden známy, najskôr som sa tomu smiala ale je to účinné ;)

Vaše meno:

Alena Cabakova

Alena Cabakova

04.09.2015 11:11

Tak s tymto uplne suhlasim. Na zeny bol som dokonca povedala, ze este viac vplyva to ako su oblecene a upravene. Hlavne, ked pri praci aj vela telefonujete, teda ste v kontakte s ludmi, aj ked nie priamo. Takze toto by som aj ja dala urcite ako 6tu radu. A rovnako nezaskodi sa aj troska nalicit, ako keby ste isli von na stretnutie, ci na kavicku s kamaratkami... Urcite to uvita aj vasa polovicka :)

autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.