Slováci potvrdili záujem zdokonaľovať sa v digitálnych zručnostiach. Od minulého leta sa ich len vďaka vzdelávaciemu programu Digitálna garáž.
Tú Google spustil v rámci svojej iniciatívy Pomáhame Slovensku rásť, vyškolilo vyše 27 000. Digitálna zručnosť Slovákov teda evidentne narastá. Aké sú ich možnosti v prípade, že majú čas, chuť a záujem ďalej sa vzdelávať?
Na základe údajov slovenského Googlu majú najväčší záujem o získanie týchto znalostí ľudia z Bratislavského, Košického a Žilinského kraja. Najsvedomitejšie k štúdiu pristúpili ľudia z Trnavského kraja. Počas jednej návštevy online platformy Digitálna garáž si prezreli najväčší objem študijných materiálov a samotným štúdiom strávili v priemere aj najdlhší čas.
Odporúčame: Ruža šípová: Kedy sú najzdravšie a v čom sú šípky také úžasné?
Tradície a remeslá
Práve digitálne zručnosti budú v budúcnosti podľa odhadov Európskej komisie vyžadované pri výkone až 90% pracovných pozícií. S využitím internetu je navyše oveľa jednoduchšie a menej rizikové uskutočniť svoj podnikateľský sen, či nájsť odbyt pre svoje produkty. Internet totiž otvára priestor a poskytuje možnosti na podnikanie pre každého. Aj vďaka online sa u nás podarilo oživiť a podporiť mnohé slovenské tradície a remeslá a dostať ich opäť do povedomia verejnosti.
Túto skutočnosť potvrdzuje aj šperkárka a dizajnérka Petra Toth, ktorá prostredníctvom vlastného e-shopu predáva svoje šperky a módnu tvorbu inšpirovanú pôvodnými slovanskými vzormi po celom Slovensku aj v zahraničí. „Motívy pre svoju tvorbu zbieram v zapadnutých dedinkách Slovenska, ale najviac zákazníčok mám online. Svoju stránku aj e-shop som z tohto dôvodu zmodernizovala už trikrát,“ hovorí Petra, pričom korunka z jej dielne už zdobila aj slovenskú Miss.
Pozri aj: Ako si vyrobiť domáci levanduľový olej? Vyskúšaj tento postup!
Ďalšími dobrými príkladmi sú aj populárny internetový projekt Sashe.sk, ktorý vznikol s cieľom oživiť slovenskú ručnú výrobu a dnes prezentuje tvorbu viac ako 6-tisíc domácich dizajnérov, remeselníkov a výrobcov; alebo projekt tradičnej slovenskej dediny Hotel Liptovský Dvor.
V súčasnej dobe sa úroveň nezamestnanosti na Slovensku pohybuje okolo 7,6%, avšak v skupine mladých je až na úrovni 17,6%. Spoločnosť Google preto vlani v júni spustila vzdelávací program „Digitálna garáž“, ktorý je súčasťou širšej iniciatívy „Pomáhame Slovensku rásť“. Tento program zahŕňa online školenia aj prednášky, vďaka ktorým najmä mladí ľudia získajú cenné poznatky o tom, ako funguje napríklad webová analytika, komunikačné nástroje, vyhľadávanie, mobilný marketing a tiež ďalšie vedomosti z oblastí ako online predaj a propagácia.
Bude sa ti páčiť: Naozaj nám káva s mliekom škodí? Prečo zabudnúť na tento životabudič?
„Je zrejmé, že sa Slováci prestávajú báť digitálneho sveta a namiesto toho mu chcú porozumieť. Predovšetkým zo strany mladých ľudí sme zaznamenali veľký záujem ako o online školenia, tak o účasť na workshopoch, ktorých sme naprieč šiestimi slovenskými regiónmi usporiadali celkovo 63,“ hovorí Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu a dodáva: „V prieskume, ktorý sme si nechali vypracovať spoločnosťou IPSOS uviedlo takmer 18-tisíc respondentov, že sa im vďaka týmto školeniam zdvihlo sebavedomie a takmer 1 900 si vďaka novo nadobudnutým znalostiam ľahšie našlo prácu.“
Odporúčame: Ako sa zbaviť herpesu a oparu na perách? Tieto triky, by ti nenapadli!
V skratke
Platforma Digitálna garáž bola nedávno zahrnutá aj do vzdelávacieho programu pre učiteľov akreditovaného Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR a garantovaného doc. Ing. Štefanom Žákom, PhD., dekanom Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Ide vôbec o prvé vzdelávanie učiteľov v oblasti digitálneho marketingu na Slovensku.
Najväčší počet vyškolených v Digitálnej garáži pripadá na Bratislavský kraj, ktorý má v tomto smere takmer trojnásobný náskok pred Košickým krajom. Na treťom mieste sa umiestnil Žilinský kraj.
V priemere najdlhšiu dobu na jednu návštevu e-learningovej platformy, a to viac ako 18 minút, pripadá na absolventa Digitálnej garáže z Trnavského kraja. Trnavskí „študenti“ si zároveň pri jednej návšteve prezreli v priemere najväčší objem učiva.
Pozri aj: Gaštany: Aké sú ich účinky na organizmus? Toto si určite netušila!