Ako urobiť dobrý prvý dojem na pracovnom pohovore? Drž sa týchto rád!

Každý hovorí, že prvý dojem je najdôležitejší. Preto chceme vždy zapôsobiť dobre. Za najdôležitejší moment, kedy chceme urobiť ten najlepší dojem, považujeme určite aj pracovný pohovor. Pracovný pohovor nie je len o dotazníkoch, testoch a ústnom prejave. Dôležitý je aj náš neverbálny prejav. Personalisti kladú veľký dôraz aj na dojem, ktorý zanecháte. A preto sa vedci pozreli bližšie na to, ktoré veci sa najčastejšie posudzujú a utvárajú dojem o človeku. A tu sú štyri veci, ktoré sú najčastejšie hodnotené na ženách pri prvom dojme a na ktoré by ste si mali dávať pozor! 

1. Vaše nohy vypovedajú veľa

Topánky vedia vypovedať o človeku veľa. Druhí si hneď všimnú, či máte topánky podľa najnovšej módy. Rovnako tak pútajú pozornosť extravagantné modely. Dobrý dojem nerobia ani staré obité či špinavé topánky. Najlepší dojem robia topánky, ktoré ladia s oblečením a nie sú extravagantné. Samozrejme, záleží od pozície, o ktorú sa uchádzate. Ak sa jedná všeobecne o administratívu alebo prácu s klientmi, jednoduché a elegantné topánky sú vhodné. Naopak, neodporúčajú sa športové alebo mohutné modely. Štúdia ukázala, že ženy, ktoré majú topánky veľmi výrazné alebo luxusné, pôsobia priveľmi sebavedomo a ženy, ktoré nosia topánky športového typu alebo mohutnejšie, skôr pánsky vyzerajúce, robia dojem menej sympatickej ženy, ktorá nie je tímovým hráčom.

Pozri aj: Ak túžite mať zdravé srdce, nevynechajte týchto 12 potravín

mejkap do práce

Zdroj: Shutterstock®

2. A čo mejkap?

Výsledkom prieskumu bolo, že žena, ktorá mala trocha mejkapu, pôsobila ako sympatická, kompetentná a dôveryhodná osoba. Ženy s výrazným mejkapom, hrubou očnou linkou síce pôsobili atraktívne, ale výrazne nedôveryhodne a nevhodne.

3. Šaty robia ženu

Všetky dobre vieme, že najdôležitejšie je zvoliť ten správny outfit na pohovor. Outfit by mal korešpondovať s pozíciou, o ktorú sa uchádzate. Podľa štúdie najlepšie z toho vyšiel sukňový kostým v tmavých farbách s dĺžkou sukne po kolená. Oblečenie by malo byť aspoň mierne vypasované a dobre sedieť. Ako najhoršie dopadlo voľné široké oblečenie, ktoré zahaľuje od hlavy k päte.

 4. Postavte sa k tomu

Poslednou vecou, ktorá je často posudzovaná, je váš postoj – spôsob, ako „otvárate“ svoje telo a „zaberáte“ priestor. Ľudia, ktorí dokážu vzpriamene stáť v celej svojej výške, pôsobia sebavedomo a autoritatívne, na rozdiel od ľudí, ktorí sú schúlení, krčia sa a zatvárajú si telo prekrižovaním rúk a schovávaním sa za druhých. Najdôležitejšia je vaša vrchná časť tela, dbajte o to, aby ste nekrčila ramená, nezakrývali ste sa rukami a gestami, pretože to robia neistí ľudia.

Odporúčame: Vedľajšie účinky kofeínu: Ako ich zmierniť a na čo si dať pozor?

Google news
Nenechajte si ujsť žiadnu novinku! Sledujte nás na Google News a buďte vždy v obraze. Stačí jeden klik pre prístup k exkluzívnemu obsahu a najčerstvejším informáciám. Pripojte sa k našej rastúcej komunite informovaných čitateľov!

6 komentárov

Ondakova Iveta

Ondakova Iveta

12.11.2012 19:40

Na čo sa spoliehat na pracovnom pohovore:  Na prejavy reči tela ako sú úsmev, stisk ruky, vôňa, vzhľad. Vyjadrené číslami, na vyvolaní určitého dojmu sa z 55% podieľa náš vzhľad, z 38% hlas a iba zo 7% obsah vyjadrenia....

Vaše meno:

Lenka K.

Lenka K.

12.11.2012 20:46

Pri pohovoroch do väčších firiem, kde majú na tieto veci špeciálne vyškolených zamestnancov to určite platí všetko aspoň na 99%. Ale keď ide o menšie firmy, kde si nových ľudí vyberá povedzme aj sám majiteľ, môže dobrý dojem urobiť ktokoľvek, aj žena výrazne namaľovaná v extravagantných topánkach. Stačí, že bude jednoducho podobný typ človeka, ako jej budúci zamestnávateľ, že si pri pohovore sadnú. Alebo že sa mu bude páčiť :-)

Vaše meno:

Ideno

Ideno

12.11.2012 21:10

Stručný a výstižný článok. Určite uvedené veci sa dajú aplikovať pri snahe pozitívne zapôsobiť na potencionálneho nového zamestnávateľa. Hlavne ak ide o administratívne a manažérske pozície prvý dojem je určite dôležitý. Už len škoda, že prvý dojem ( druhý či tretí .... :) ) je úplne nepodstatný pri uchádzaní sa o prácu v štátnych či verejných organizáciach. Tam žiaľ, platia úplne iné pravidlá ....

Vaše meno:

Miriama dž

Miriama dž

15.11.2012 09:59

Ja si myslím, že takéto veci by mal ovládať každý človek, už či sa o prácu uchádza alebo nie.  Samozrejme je dobré si to občas osviežiť v tej našej hlávke. Ja som už videla veľa katastrof, ktoré prišli na výberové konanie. Ženy to podľa mňa preháňajú najmä s makeupom a taktiež si nevedia zvoliť vhodné oblečenie. Väčšinou vsadia na svoje prednosti čo pôsobí dosť vulgárne. Ja som si už prečítala veľ kníh a článok o tom, ako sa správať a obliekať na pohovor. Myslím, že je to zaujímavé čítanie, ktoré by sme si mali osvojiť všetci, ktorí hľadajú prácu.

Vaše meno:

Valeria

Valeria

30.11.2012 20:20

Dobrý članok, ak niekomu nie su jasné aspoň tieto základné pravidla pri pohovore, podľa mňa to má už dávno stratené. Mna najviac demotivuje ked mi niekto podáva ruku ako zdochnutý rybu.

Vaše meno:

Daniela Remiašová

Daniela Remiašová

12.04.2014 10:26

Skvelé rady, treba sa nimi riadiť.

Vaše meno:

autor komentu

Vaše meno:

Z NÁŠHO YOUTUBE

Google News logo

Odoberaj najdôležitejšie správy z kamzakrasou.sk cez Google News.