Malý obchodík alebo hypermarket? Čo uprednostňujete? Všetko má svoje pre aj proti – v malom obchodíku vás poznajú, vojdete, obdaria vás úsmevom a bez jediného slova vykladajú na pult croissant a noviny, ktoré si tam kupujete ráno čo ráno.
No v nákupnom centre viete toho nakúpiť viac v rámci jedného miesta, nehovoriac o šírke ponúkaného sortimentu a cenách. Čo z toho vám vyhovuje viac? Alebo kombinujete miesta nakupovania podľa aktuálnej potreby?
Veľké víkendové nákupy alebo menší nákup každý deň?
Snáď najvýraznejší rozdiel medzi nakupovaním v malom obchodíku a vo veľkom obchodnom centre je v prístupe k zákazníkovi. Áno, aj v hypermarkete sa na vás usmejú, ale z pochopiteľných dôvodov ste pre personál len jedným zo stoviek zákazníkov daného dňa. Ďalší rozdiel je, či uprednostňujete veľké týždenné nákupy alebo si zájdete na menší nákup každý či každý druhý deň. V prvom prípade zrejme radšej zamierite do veľkého nákupného centra, kde zoženiete všetko, čo potrebujete, a to na jednom mieste. A naopak, kvôli trom potravinám si asi skôr zájdete do menšieho obchodu v blízkosti domu.
Odporúčame: Toto sú originálne šálky na espresso. Vychutnaj si kávu ešte viac!
Nízke ceny verzus priateľská obsluha
Odborníci tvrdia, že zatiaľ čo v minulosti boli pri nákupoch pre ľudí prioritné ceny, dnes je to predovšetkým takzvaný nákupný komfort. Nám – nakupujúcim teda čoraz viac záleží na úspore času a kvalite služieb jednotlivých predajní. V praxi to znamená, že radšej si zájdeme nakúpiť tam, kde nás milo, efektívne a rýchlo obslúžia a vybavia a rady si za to priplatíme než tam, kde síce nakúpime lacno, no pocitovo tam strávime pol života, navyše s vystresovanou a nepríjemnou obsluhou. Faktom zostáva, že hypermarkety, supermarkety a rôzne reťazce čoraz viac vytláčajú z trhu malých predajcov. Paradoxne ale stúpa trend nakupovania v menších obchodoch a to aj napriek tomu, že tie sa len ťažko cenami vyrovnávajú svojim ďaleko väčším a známejším konkurentom.
V dnešnej dobe čoraz viac ľudí preferuje slovenské a lokálne potraviny či výrobky a hoci ich ponúkajú tak malé ako aj veľké obchody, akosi podvedome sa nám s tou pravou kvalitou a čerstvosťou spájajú práve malé obchodíky. Veľkou výhodou malých špecializovaných predajní je práve fakt, že vám dokážu zodpovednejšie poradiť a pomôcť pri výbere. Má to logiku. Ak sa predavačky v hypermarkete napríklad opýtate na najnovší knižný bestseller, je možné, že ho v celej tej škále sortimentu ani nenájde. Zato v malom špecializovanom kníhkupectve vám ešte aj poradia, či je pre vás kniha vhodná a či je lepšia alebo horšia než tá, ktorú ste si tam kúpili naposledy. Nehovoriac o tom, že dnes je trendom spájať kníhkupectvá s kaviarňou, čiže popri nakupovaní si môžete dopriať pokojne aj päť káv, čo sa vám zrejme v neosobnej veľkej sieti nestane.
Neprehliadni: Len nefajčiť nestačí: Povieme ti, čo posilňuje pľúca!
Aby sme však boli spravodliví, výrazným plusom hypermarketu, v porovnaní s malým obchodom, sú práve ceny. Majú totiž schopnosť dostať sa na takú úroveň cien, ktorým menší predajcovia určite nemôžu konkurovať. Či už teda uprednostňujete pri nákupoch široký sortiment a nízke ceny alebo je vašou prioritou priateľská atmosféra a predávajúci, ktorý vás pozná, veríme, že za každých okolností natrafíte na kvalitu sortimentu a úsmev predajcu.